Naprawa pompo-wtryskiwaczy PDE i PLD


Podczas kompleksowej naprawy pompowtryskiwaczy PDE i PLD wykonujemy:

  • sprawdzenie parametrów pompowtryskiwacza na stanowisku probierczym przed naprawą*,
  • ocenę uzyskanych wyników przeprowadzonego testu i ustalenie przyczyn niesprawności, jak na przykład brak lub niewłaściwe dawkowanie*,
  • wstępne mycie i demontaż podzespołu na części składowe,
  • dokładne mycie rozłożonych części,
  • weryfikację części oraz analizę uszkodzeń,
  • montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi nowymi częściami firmy Bosch,
  • testowanie pompowtryskiwacza na stanowisku EPS,
  • wydruk wyniku testu jako załącznik do zlecenia.

*etap jest przeprowadzany, jeżeli stan techniczny na to pozwala (brak uszkodzeń mechanicznych oraz oznak eksploatacji na paliwie złej jakości).

Pompowtryskiwacze (PDE) oraz system pompa przewód wtryskiwacz (PLD), podobnie jak i Common Rail, od połowy lat 90. zaczęły zastępować powszechnie stosowane do tego czasu pompy wtryskowe mechaniczne oraz EDC. System PDE stosują głównie marki Volvo, Scania, Iveco, a zaś PLD w markach Mercedes, DAF, Renault. System PDE do samochodów osobowych jest stosowany przez grupę Volkswagen, (VW, Audi, Seat, Skoda) Systemy te należą do systemów wysokociśnieniowych, sterowanych elektronicznie i w samochodach osobowych realizują wtrysk wielofazowy.

Zalety systemu PDE i PLD
Większa precyzja dawkowania niż w systemie CR wynika z braku przewodu paliwowego wysokiego ciśnienia, co eliminuje pulsacje paliwa pod ciśnieniem, a tym samym daje większą precyzję dawkowania. Główną przewagą pompowtryskiwaczy nad systemem common rail jest fakt, że w pompowtryskiwaczu paliwem smarowany jest tłoczek pracujący ruchem postępowym, przez co system jest bardziej odporny na niższą jakość paliwa.

Technologia naprawy
Dzięki technologia naprawy oraz testowania elektrycznie sterowanych pompowtryskiwaczy systemu PDE i pomp jednosekcyjnych systemu PLD możemy precyzyjnie sprawdzić i ustalić, czy to właśnie pompowtryskiwacze są przyczyną nieprawidłowej pracy silnika i w razie potrzeby je naprawić. W ramach dostępnej technologii możliwa jest wymiana i ustawienie ciśnienia otwarcia rozpylacza. Wymianie podlegają również uszczelnienia zewnętrzne i wewnętrzne.

Ważny punkt BIP
Bardzo ważnym parametrem jest punkt BIP (Begin of Injection Period), czyli faktyczny początek wtrysku. Ma on kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o sterowanie pracą wtryskiwacza przez sterownik silnika. W naszym serwisie dysponujemy stanowiskiem probierczym EPS wyposażonym w zestaw CAM847. Dzięki temu możemy ustalić charakterystykę dawkowania pompowtryskiwacza i sprawność elektrozaworu. Sprawdzony profesjonalnymi narzędziami pompowtryskiwacz będzie z pewnością pracował zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi silnika.

Bosch Car Service Tour - serwis samochodowy o najwyższym standardzie 33-335 Nawojowa 213a, koło Nowego Sącza | 608 695 646 | tour@bosch-service.pl

mapa strony
Napisz do nas Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
.