Naprawa wtryskiwaczy systemu Common Rail
Stare silniki diesla od nowoczesnych jednostek wysokoprężnych dzielą technologiczne lata świetlne. Największy postęp dotyczy technologii wtrysku paliwa. Dzięki Common Rail dzisiejsze diesle pracują niemal jak silniki benzynowe. Układ Common Rail został opracowany przez koncern Fiat i wprowadzony do samochodów osobowych w 1997 roku. W samochodach marki FIAT, technologia ta stosowana jest w silnikach o oznaczeniu JTD oraz MultiJet. Pomimo tego, że mniej więcej w tym samym okresie Volkswagen zainwestował w rozwój silników wysokoprężnych z wtryskiem zasilanym pompowtryskiwaczami, to obecnie w najnowszych samochodach koncernu VAG, silniki diesla również korzystają z technologii opartej na Common Rail.
Kompleksowo test i naprawa
W naszym serwisie podczas kompleksowej naprawy wtryskiwaczy CRI/CRIN sprawdzimy o ile stan techniczny na to pozwala najpierw parametry wtryskiwacza na stanowisku probierczym i ocenimy wyniki testu i ustalimy przyczyny niesprawności. Następne etapy postepowania to: wstępne mycie i demontaż podzespołu na części składowe, dokładne mycie rozłożonych części w myjce ultradźwiękowej, wstępna weryfikacja części oraz analiza przyczyn uszkodzeń, jak na przykład uszkodzenie rozpylacza, czy zaworka sterującego itp., weryfikacja niewidocznych uszkodzeń z użyciem mikroskopu, montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi nowymi częściami firmy Bosch (podczas naprawy wtryskiwacza zaleca się, aby za każdym razem zamontować nową końcówkę wtrysku, nakrętkę końcówki, uszczelniacz wysokiego ciśnienia oraz zestaw uszczelnień, w przypadku poważniejszych uszkodzeń wymienia się również kompletny zestaw zaworka sterującego), regulacja parametrów mechanicznych wtryskiwacza przy użyciu narzędzi 3-go etapu, testowanie pod obciążeniem na stanowisku probierczym EPS, pomiar szczelności oraz dawki w kilku punktach obciążenia. Istnieje również możliwość wyznaczenia klas lub kodów IMA w nowszych typach wtryskiwaczy i wydruk wyniku testu jako załącznika do zlecenia.
Wiedza i specjalistyczne narzędzia
Prawidłowa praca systemu Common Rail zależy w głównej mierze od właściwego stanu technicznego wtryskiwaczy, dlatego naprawa tych elementów musi być wyjątkowo dokładna. Pozwala nam na to nie tylko bogate doświadczenie naszych specjalistów, ale i profesjonalny sprzęt. W razie konieczności wykonujemy trzeci stopień naprawy wtryskiwaczy CRI/CRIN. Zawiera on wymianę uszkodzonych elementów, pomiary parametrów kinematycznych mechanizmu w obrębie cewki i w obrębie końcówki wtrysku, dobór odpowiednich elementów regulacyjnych zgodnie z wytycznymi producenta, montaż końcowy wtryskiwacza po regulacji, elektryczne sprawdzenie skoku kulki zaworka sterującego i przygotowanie do testu na stanowisku probierczym.
Trzeci etap naprawy wtryskiwaczy
Trzeci stopień naprawy pozwala na wymianę wszystkich części zamiennych wtryskiwaczy. Dzięki precyzyjnym narzędziom i zarządzanemu komputerowo procesowi naprawy, możliwy jest pomiar i regulacja parametrów funkcjonalnych mechanizmu sterującego wtryskiwacza oraz rozpylacza. Specjalistyczne oprogramowanie umożliwia dokładność pomiaru do 0,001 mm.
Po naprawie wtryskiwacz testowany jest pod obciążeniem na stanowisku probierczym EPS708 lub EPS815 wyposażonym w zestaw testowy CRI 846H lub 848H. Podczas testu mierzona jest szczelność oraz dawki w kilku punktach obciążenia, takich jak wolne obroty, obroty częściowe, pełne obciążenie oraz dawka pilotażowa. Jednym z najważniejszych elementów testu jest możliwość wyznaczenia klas oraz kodów IMA, gwarantujących poprawną pracę silnika oraz spełnianie ostrych norm spalin nadzorowanych przez system EOBD. Na stanowisku probierczym możemy przetestować wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch, ale i innych producentów: Denso, Delphi i Siemens.
Po odbiorze autka wszystko działa bez problemów, cała usterka usunieta. Naprawa odbyła się bardzo szybko. Dziękuję za znalezienie terminu dla mnie.