Naprawa pomp VP 29/30/44
Podczas kompleksowej naprawy pomp VP29/30/44 wykonujemy:
- sprawdzenie parametrów pompy na stanowisku probierczym przed naprawą*,
- ocenę uzyskanych wyników przeprowadzonego testu i ustalenie przyczyn niesprawności*,
- wstępne mycie i demontaż podzespołu na części składowe,
- dokładne mycie rozłożonych części,
- weryfikację części oraz analizę uszkodzeń,
- montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi nowymi częściami firmy Bosch,
- kalibrację pomy na stanowisku EPS w celu wyznaczenia charakterystyk dawkowania,
- programowanie pompy po kalibracji wgranie wyznaczonych charakterystyk dawkowania,
- wydruk wyniku kalibracji jako załącznik do zlecenia,
- ustawienie początku tłoczenia w pompie.
*etap jest przeprowadzany, jeżeli stan techniczny na to pozwala (brak uszkodzeń mechanicznych oraz oznak eksploatacji na paliwie złej jakości).
Wyróżnikiem pomp typu VP29/30/44 jest sterownik umieszczony bezpośrednio na pompie. Jego zadaniem jest właściwe w czasie sterowanie dawką i kątem wtrysku. Dzięki wyższym ciśnieniom wtrysku i precyzyjnej kontroli dawkowania paliwa, pompy typu VP29/30/44 zastąpiły pompy rozdzielaczowe starszej generacji.
Zaawansowana technologia
W porównaniu do zwykłych pomp rozdzielaczowych, pompy typu VP29/30/44 są urządzeniem o wiele bardziej złożonym. Dzięki temu zapewniają bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa i właściwy kąt wtrysku. Te parametry kontrolowane są przez sterownik pompy. Kiedy pompa ulegnie awarii, można ją naprawić właśnie u nas w Bosch Car Service w Nawojowej koło Nowego Sącz.
Kluczowa kalibracja
Oryginalne części zamienne nie wystarczą, by naprawiona pompa działała prawidłowo. Każda pompa VP wymaga ponownego zaprogramowania sterownika po naprawie. Taka kalibracja pompy pozwala uzyskać wymagane parametry dawki oraz kąta wtrysku â dopiero wtedy pompa ma pełną sprawność, silnik pracuje właściwie i normy szkodliwych substancji w spalinach są zachowane. Brak kalibracji to większa paliwożerność, mniejsza moc mocy, a w skrajnych przypadkach przegrzewanie cylindrów i uszkodzenie całej jednostki napędowej.
Stanowisko EPS815
Do sprawdzania oraz kalibracji pomp wtryskowych używane jest stanowisko EPS815 wraz
z elektroniczną przystawką EPS944 zapewniająca automatyzację procesu testowania pompy. W tych pompach śrub regulacyjnych po prostu nie ma. Dzięki automatyzacji procesu kalibracja pompy odbywa się z uwzględnieniem parametrów ściśle zdefiniowanych przez producenta. W serwisie takim jak nasz naprawę i kalibrację wykonamy przy użyciu odpowiedniej technologii gwarantującej długotrwałą eksploatację.
Po odbiorze autka wszystko działa bez problemów, cała usterka usunieta. Naprawa odbyła się bardzo szybko. Dziękuję za znalezienie terminu dla mnie.