Obsługa akumulatorów
O akumulator warto zadbać nie tylko wtedy, kiedy spodziewamy się niskich temperatur. Test sprawności warto zrobić zawsze, szczególnie po dłuższym okresie użytkowania. Oszczędzimy sobie w ten sposób przykrej niespodzianki. W naszym serwisie wykonamy bezpłatny test akumulatora i jeśli zajdzie taka potrzeba zamontujemy najwyższej jakości akumulator Bosch. Również bezpiecznie zutylizujemy zużyty egzemplarz. Ekologia jest dla nas istotna.
Polecamy akumulator Bosch S4 (12 V, 60 Ah, 540 A) i akumulator Bosch S6 (12 V, 95 Ah, 850 A) oraz ładowarkę akumulatora Bosch C3 (6 V, 1.2 Ah â 14 Ah and 12 V, 1.2 Ah â 120 Ah), odpowiednią do wszystkich standardowych technologii akumulatorów (kwasowo-ołowiowe, AGM, mokre i żelowe)
Elektronika tylko w warsztacie
Procesy elektrochemiczne, które kierują zasadą działania akumulatora w niskich temperaturach zachodzą wolniej. Olej w silniku również nie ułatwia zadania i stawia większy opór przy próbie rozruchu. Nowoczesne samochody są naszpikowane elektroniką, dlatego zalecamy wymianę akumulatora w naszym autoryzowanym warsztacie. Weźmy coraz popularniejszy system Start/Stop. Wymiana akumulatora w samochodzie z tym systemem może być wykonana tylko w profesjonalnym warsztacie, ponieważ konieczne jest zaprogramowanie nowego akumulatora w sterowniku silnika.
Uruchamianie słabego akumulatora
To łatwa operacja, jeśli zastosujemy się do kilku łatwych wskazówek. Przede wszystkim akumulatory w obu pojazdach muszą mieć taki sam poziom napięcia. Należy sprawdzić te wartości na etykiecie. Kable rozruchowe należy podłączyć w odpowiedniej kolejności.. Należy podłączyć czerwony kabel rozruchowy do dodatniego bieguna rozładowanego akumulatora. Następnie podłączyć drugi koniec czerwonego kabla rozruchowego do dodatniego bieguna akumulatora ładującego. Czarny kabel należy najpierw połączyć z ujemnym biegunem akumulatora ładującego. Drugi koniec należy podłączyć do niepomalowanej powierzchni ramy w komorze silnika pojazdu uruchamianego. Silnik pojazdu sprawnego uruchamiamy po podpięciu kabli i przed włączeniem zapłonu w pojeździe uruchamianym, gdzie powinny być wyłączone wszystkie odbiorniki prądu. Po uruchomieniu pojazdu odłączamy kable w odwrotnej kolejności niż zostały podłączone.
Rada specjalisty
Ĺťywotność akumulatora możemy przedłużyć sami. Proste zabiegi konserwacyjne możemy przeprowadzić sami. Na pewno nie zaszkodzi czyszczenie obudowy i biegunów akumulatora ściereczką antystatyczną. Unikniemy wyładowań elektrycznych, kiedy brud osiada na biegunach. Sprawdźmy klemy i dokręćmy je w razie potrzeby pamiętajmy, że na krótkich dystansach akumulator nie ma szans się naładować. Przy rozruchu wciskajmy sprzęgło i wyłączajmy odbiorniki energii. Zanim zgasimy silnik wyłączmy wpierw światła i nadmuch. Największymi pożeraczami energii są podgrzewane fotele, ogrzewana tylna szyba i nadmuchy. Korzystajmy z tych dobrodziejstw rozsądnie.

Po odbiorze autka wszystko działa bez problemów, cała usterka usunieta. Naprawa odbyła się bardzo szybko. Dziękuję za znalezienie terminu dla mnie.